Aşağıdaki haberi okur okumaz burası aklıma geldi. Umarım gelişmeler olumlu yönde olur ve en azından çocuklarımızı koruma şansını elde etmiş oluruz...
Tüketici Hakları Derneği (THD) Genel Başkanı Turhan Çakar, Uluslararası Tüketiciler Birliği ve Uluslararası Obeziteyle Mücadele Gücü'nün, Dünya Sağlık Örgütünün üye devletlerinin söz konusu düzenlemede yer alan, ''Saat sabah 6 ile akşam 9 arasında sağlıksız gıdaları teşvik eden reklamların radyo televizyonlarda yasaklanması, internet siteleri, sosyalleşme siteleri gibi yeni medyayı kullanarak sağlıksız gıdaların pazarlanmasının engellenmesi, okullarda sağlıksız gıdaların teşvikinin engellenmesi, sağlıksız gıdaların pazarlanmasında ünlülerin, çizgi film karakterlerinin ve yarışmaların kullanılmaması'' tavsiyelerini kabul etmelerini isteyeceğini belirtti.
Uluslararası Tüketici Örgütünün Uluslararası Obeziteyle Mücadele Örgütüyle birlikte başlattığı bu kampanyayı, THD olarak bugünden itibaren Türkiye'de de başlattıklarını bildiren Çakar, Sağlık, Milli Eğitim ve Tarım Bakanlıklarına ve RTÜK'e, bu kampanyaya destek vermeleri ve gereğini yapma çağrısında bulundu.
Turhan Çakar, THD'nin, çocuklara yüksek kalorili ama düşük besin değerli gıdaların pazarlanmasının alan ve boyutunun kısıtlanması için dünya çapında teklifler başlatan Uluslararası Tüketiciler Birliği'ne ve Uluslararası Obeziteyle Mücadele Gücü'ne katıldığını bildirdi.
Bu kuruluşların Dünya Sağlık Örgütünü ''çocuklara gıda pazarlamaya yönelik uluslararası düzenlemeyi'' benimsemeye ve ulusal gıda pazarlaması mevzuatıyla bu düzenlemenin birleştirilmesine çağrıda bulunduğunu anlatan Çakar, ''Bu düzenlemenin benimsenmesi obeziteyle ilgili hastalıklar tarafından halihazırda tehdit edilen 117 milyon çocuğa yardım açısından büyük bir adım olacaktır'' dedi.
Çakar, bu düzenlemenin Mayıs ayında Dünya Sağlık Meclisinde Uluslararası Tüketiciler Birliği ve Uluslararası Obeziteyle Mücadele Gücü tarafından ele alınacağını ve gıda endüstrisinin değerlendirileceğini ifade etti.
THD Başkanı, çokuluslu şirketlerin 2006 yılında internet oyunları, sosyalleşme siteleri, çizgi film karakterleri ve bunlara bağlı ünlü kuruluşlar aracılığıyla gıda, alkolsüz içecek ve şekerleme alanındaki reklamlara harcadıkları paranın 13 milyar dolar olduğuna dikkat çekti.