Çalışanların temel ekonomik ihtiyaçlarını karşılamaya olanak hazırlayacaktır.
Çalışanların toplumsal ihtiyaçlarını ( kültürel, çalışma saatleri, sosyal güvenlik, aile yardımları vb) karşılamaya olanak hazırlayacaktır.
Çalışanların egolarını tatmine ( toplantılara katılma olanakları, danışılma olanakları, kararlara katılma olanakları vb.) yönelecektir.
Çalışanların yeteneklerini geliştirecek önlemlerin araştırılmasına olanak hazırlayacaktır.
İşletmelerin, çalışanların verimliliğine, toplumsal ve ekonomik refah koşullarının geliştirilmesine dönük bir rekabet ortamı içine girmelerine olanak hazırlayacaktır.
Bireylerin yaratıcılık ve önderlik niteliklerinin ortaya çıkmasına zemin hazırlayacaktır.
Çalışanları, sağlanan motivasyon olanaklarından daha çok yararlanmaya yönelterek, kişilerarası olumlu rekabeti geliştirecektir.
Değişen ekonomik, toplumsal ve teknolojik koşullara göre işletmeleri “esnek motivasyon” sistemlerini kabule zorlayacaktır.
Motivasyon, çalışanların amaçları ile organizasyonun amaçlarını uyumlaştırmak için uygulanan tüm yöntemleri içerir. Motivasyon bir yandan işletmede verimliliğin yükselmesi, öte yandan ise çalışanların işletmeden bekledikleri doyumun artırılmasını amaçlar.
Kendinizi motive etmek için;
Kendinizi sağlam prensiplere bağlayın böylece gelip geçici manasız şeylerle amacınızdan başka bir tarafa çekilmezsiniz.
Sonunda cevap vereceğiniz bir kişi vardır. O da sizsiniz.
Hayatınızın kendi ellerinizde olduğunu kabul edin. Onu kurabilirsiniz de yıkabilirsiniz de.
Hedefleriniz için zaman limitleri belirleyin.
Asla vazgeçmeyin.
Varolmak için bir hedef seçin. Ruhunuzu ve zihninizi besleyin
Herhangi bir yerden başlamak zorundasınız. “Şimdi” den ve “burada” dan daha iyi bir zaman ve yer yoktur.
Sabırlı olun.
Yöneticinizi motive etmek için;
İsteklerinizi, patronunuzun ciddi bir şekilde ilgileneceği inancıyla sununuz. Ona güvenin. Kendisinden yardım istenmesinden memnun olacaktır.
Patronunuzun mükemmel olmasını beklemeyin. Hatalarını nazikçe kabul edin. O da size aynı tavrı gösterecektir.
Süprizlerden kaçının. Eğer sizin dürüst olduğunuz bilinir, buna inanılırsa, sizinle çalışmak dörtgözle beklenecektir.
Eğer ona “hayır” demek zorunda kalırsanız, bunu, davranışınızın, hem kendi hem de iş için faydalı olacağına inandırarak yapın.
Davranışınız yerinde ve öz olsun.
Zamana değer verin.
İşinizin dostu olun.
Konuştuğunuzdan daha fazla dinleyin.
Müşterilerinizi motive etmek için;
Günlük faaliyetlerinizle, taahhütlerinizi tam olarak yerine getiriniz.
Alışveriş ortamını sonuna kadar takip edin ve samimi olun.
Üretiminize inanın.
Daima sözünüzde durun.
Bir önceki müşterinizle olan problemi sonrakine taşımayın.
Dakik olun.
Müşterinizi dikkatle dinleyin.
Çalışanınızı motive etmek için;
Onu dinleyin.
Sevdiğinizi hissettirin.
Güvenin.
Onunla ilgili konularda görüşünü alın.
Ona inanın.
Yaptığı iş için imkan, mekan ve zaman verin.
Teşekkür ve takdir edin.
Yapılan bir hata veya yanlışlıkta hüküm vermeden önce onu dinleyin, iyi niyetle ve hoşgörü ile yaklaşın.
Yapılacak işlerle ilgili emir vern değil yardım eden, destek olan, rehberlik eden olun.
Yaptığı işi geliştirmesine, kendini geliştirmesine, ve yerine insan yatiştirmesine imkan tanıyın.
Yptığı işin bir takım işi olduğuna inandırın ve sizi de bu takımın bir üyesi olarak görmesini sağlayın
psikoloji formundan alıntıdır