Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Motivasyonun Yararları  (Okunma sayısı 1901 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı superisi

  • Üye
  • *
  • İleti: 195
  • Karma: +0/-0
  • Cinsiyet: Bayan
Motivasyonun Yararları
« : 19 Mayıs 2009, 17:49:45 »
Çalışanların temel ekonomik ihtiyaçlarını karşılamaya olanak hazırlayacaktır.
Çalışanların toplumsal ihtiyaçlarını ( kültürel, çalışma saatleri, sosyal güvenlik, aile yardımları vb) karşılamaya olanak hazırlayacaktır.
Çalışanların egolarını tatmine ( toplantılara katılma olanakları, danışılma olanakları, kararlara katılma olanakları vb.) yönelecektir.
Çalışanların yeteneklerini geliştirecek önlemlerin araştırılmasına olanak hazırlayacaktır.
İşletmelerin, çalışanların verimliliğine, toplumsal ve ekonomik refah koşullarının geliştirilmesine dönük bir rekabet ortamı içine girmelerine olanak hazırlayacaktır.
Bireylerin yaratıcılık ve önderlik niteliklerinin ortaya çıkmasına zemin hazırlayacaktır.
Çalışanları, sağlanan motivasyon olanaklarından daha çok yararlanmaya yönelterek, kişilerarası olumlu rekabeti geliştirecektir.
Değişen ekonomik, toplumsal ve teknolojik koşullara göre işletmeleri “esnek motivasyon” sistemlerini kabule zorlayacaktır.
Motivasyon, çalışanların amaçları ile organizasyonun amaçlarını uyumlaştırmak için uygulanan tüm yöntemleri içerir. Motivasyon bir yandan işletmede verimliliğin yükselmesi, öte yandan ise çalışanların işletmeden bekledikleri doyumun artırılmasını amaçlar.

Kendinizi motive etmek için;
Kendinizi sağlam prensiplere bağlayın böylece gelip geçici manasız şeylerle amacınızdan başka bir tarafa çekilmezsiniz.
Sonunda cevap vereceğiniz bir kişi vardır. O da sizsiniz.
Hayatınızın kendi ellerinizde olduğunu kabul edin. Onu kurabilirsiniz de yıkabilirsiniz de.
Hedefleriniz için zaman limitleri belirleyin.
Asla vazgeçmeyin.
Varolmak için bir hedef seçin. Ruhunuzu ve zihninizi besleyin
Herhangi bir yerden başlamak zorundasınız. “Şimdi” den ve “burada” dan daha iyi bir zaman ve yer yoktur.
Sabırlı olun.

Yöneticinizi motive etmek için;
İsteklerinizi, patronunuzun ciddi bir şekilde ilgileneceği inancıyla sununuz. Ona güvenin. Kendisinden yardım istenmesinden memnun olacaktır.
Patronunuzun mükemmel olmasını beklemeyin. Hatalarını nazikçe kabul edin. O da size aynı tavrı gösterecektir.
Süprizlerden kaçının. Eğer sizin dürüst olduğunuz bilinir, buna inanılırsa, sizinle çalışmak dörtgözle beklenecektir.
Eğer ona “hayır” demek zorunda kalırsanız, bunu, davranışınızın, hem kendi hem de iş için faydalı olacağına inandırarak yapın.
Davranışınız yerinde ve öz olsun.
Zamana değer verin.
İşinizin dostu olun.
Konuştuğunuzdan daha fazla dinleyin.

Müşterilerinizi motive etmek için;
Günlük faaliyetlerinizle, taahhütlerinizi tam olarak yerine getiriniz.
Alışveriş ortamını sonuna kadar takip edin ve samimi olun.
Üretiminize inanın.
Daima sözünüzde durun.
Bir önceki müşterinizle olan problemi sonrakine taşımayın.
Dakik olun.
Müşterinizi dikkatle dinleyin.

Çalışanınızı motive etmek için;
Onu dinleyin.
Sevdiğinizi hissettirin.
Güvenin.
Onunla ilgili konularda görüşünü alın.
Ona inanın.
Yaptığı iş için imkan, mekan ve zaman verin.
Teşekkür ve takdir edin.
Yapılan bir hata veya yanlışlıkta hüküm vermeden önce onu dinleyin, iyi niyetle ve hoşgörü ile yaklaşın.
Yapılacak işlerle ilgili emir vern değil yardım eden, destek olan, rehberlik eden olun.
Yaptığı işi geliştirmesine, kendini geliştirmesine, ve yerine insan yatiştirmesine imkan tanıyın.
Yptığı işin bir takım işi olduğuna inandırın ve sizi de bu takımın bir üyesi olarak görmesini sağlayın
  psikoloji formundan alıntıdır