Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI  (Okunma sayısı 1594 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı muhterem

  • Üye
  • *
  • İleti: 785
  • Karma: +0/-0
  • Cinsiyet: Bayan
AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI
« : 09 Kasım 2007, 11:57:35 »
Şeker yeme, sizin de bildiğiniz gibi diş çürütme de büyük bir etkendir. Tabi bu ne kadar şeker yediğinize de bağlı. Ne zaman ve nerde ne kadar şeker yiyeceğinizi bilmemiz sağlığınız açısından oldukça önemli.
Bütün gün boyunca şekerli yiyecekler yediğiniz ve soda içtiğiniz zaman diş minesi dişlerinizi bu asitlere karşı korur.
      
Şekerlemeler, nane şekerleri daha fazla şeker içerdiğinden agız içerisinde daha fazla etkiye sahiptir. Çogu uzman böyle şekerli maddelerin yemeklerden en az 3 saat sonra alınması gerektiğini söylemektedir.

Şekerli ya da nişastalı yiyeceklerin yemekle beraber yenilmesi yalnız yenmesinden ağız açısından daha az zarar verici hale gelmesini sağlar.Çünkü bu sırada şekeri ve ağızdaki bakterileri temizleyen tükürük üretimi artar. Yatmadan önce şekerli yiyecekler yenmesi çok daha büyük derecede zararlıdır. (özellikle dişlerinizi fırçalamadıysanız). Çünkü uykunuzda vücudunuz yeteri kadar tükürük salgılaması yapamaz.

Çoğu insan için şekerli yiyecekleri bırakmak onlardan vazgeçmek kolay değildir. Bu yüzden bu geçerli olan çözümleri deneyiniz;
•   yemekle beraber korbonhidrat alın...
•   yemekten sonra dişlerinizi fırçalayamıyorsanız ağzınızı iyice çalkalayın veya ağız ve diş temizleyici olan sakızlardan çiğneyiniz
•   Eğer hafif yemek yiyecekseniz şekersiz yiyecekler yeyiniz.(peynir, patlamış mısır, yoğurt gibi)

DİŞ FIRÇALAMAK
 Doktorların dediğine göre günde 2 kez en az 2 dakikalık süreler boyunca dişlerinizi fırçalamalısınız. İşte size diş fırçalama konusunda gereken bazı teknikler;


Diş fırçanızı dişetlerinize 45 derece açı olacak şekilde tutunuz. Diş ve diş etlerinin birleştiği çigneme yüzeyinden yaklaşık bir diş etinin yarısı kadar olan kısmı yavaşca fırçalayın.


Dişlerinizi çok sert ve bastırarak fırçalamak dişetlerinizin geri çekilmesine, diş hassaslıgına neden olur ve daha sonraları da dişlerinizi kaybetmenize yol açar


Dişlerinizi fırçalarken hem agzınızın iç yüzeyinde hem de dış yüzeyinde aynı metodu uygulayın.


Dişlerinizin çigneme yüzeyini yani dişlerinizin üst kısmını temizlerken fırçanızla kısa geniş içerikli vuruşlar yapın. Çukur ve çatlaklar için kısa egimlerle fırçanızı kullanın.


Üst ve alt ön diş ve dişetlerinizin iç tarafını temizlemek için fırçayı kesinlikle dik tutunuz.


İleriye doğru bir hareketle yavaşça dilinizi ve damağınızı fırçalayın. Çünkü çürümeye neden olan bakteriler genelde bu yüzeylerde yaşar.


Diş fırçalarken favori şarkınızı çalın ki diş fırçalama süreniz en az 2 dakika olsun.Hatta bunu için 2 dakikadan önce durmayan bazı elektronik diş fırçaları üreten firmalar olmuştur.

DİŞ İPİ
Diş sağlığı açısından diş fırçalamak çok önemlidir ancak fırçalamak, plakları, diş arasındaki ,diş eti ve diş telleri arkasındaki, yiyecek artıklarını temizlemez. Bunlar için en az günde bir kez diş ipi kullanılmalıdır.
Diş ipi seçerken dişlerinizin arasındaki mesafeye bakmalısınız. Diş doktorları daha ince diş iplerini tavsiye ederler çünkü bunlar daha incedirler, kullanımı kolay ve diş aralarına daha rahatlıkla girebilir.
Diş ipini kullanırken dikkat etmelisiniz çünkü diş etlerinize zarar verebilirsiniz. Önlemek için şu uyarıları dikkate alın:

Diş ipini dikkatlice iki dişinizin arasına ileri-geri hareketlerle yerleştiriniz. Yavaşça diş ipini diş etinize kadar yerleştiriniz, fakat diş etlerinizi zorlamayınız. Diş ipini dişinizin etrafına "C" şeklinde sarınız ve aşağı-yukarı hareket ettiriniz.


Her diş için bu uygulamayı yapınız, ve dişlerinizin arkalarını da diş ipiyle temizlemeyi unutmayınız.



 

--------------------------------------------------------------------------------

 disdoktoru.gen.tr 2006       
   

 
   


« Son Düzenleme: 09 Kasım 2007, 11:59:45 Gönderen: muhterem »
Kendin İçin Birşey Yapmayacaksan ; Kim Yapacak ?
Başkası için bir şey yapmayacaksan ;Varolma'nın Anlamı Ne?
Şimdi Yapmayacaksan ; Ne Zaman ?